کلبه درد

درد دلهای از یک جوان افغان

کلبه درد

درد دلهای از یک جوان افغان

سکوت جفای بزرگ است

سکوت نوعی کودتاست، کودتای پنهان و محترمانه علیه ارزشها ، باور ها ، عقاید و خردمندی جامعه، سکوت مثل روئیدن علفی مسموم در جامعه است، علفی که می روید و علفزار را مسموم میسازد.

مردم غزنی در زندگی روز مره شان با ده های مشکل مواجه اند، چالش های امنیتی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی مشکلات اساسی این مردم را شکل می دهد. در این ولایت نا امنی به اوج خود رسیده است ، تبعیض و تعصبات قومی به ارزش مبدل شده است ، خودگامگی و زورگوی ها بیداد میکند ، فساد اداری به فرهنگ مبدل شده و بی عدالتی ها تحمل ناپذیر شده اند. اما از سکوت مردم غزنی  علی الخصوص روشنفکران و فرهنگیان این ولایت چنین معلوم میشود که گویا در این ولایت هیچ مشکلی وجود ندارد. با درک وضعیت فلاکت بار فعلی ، رسالت واقعی متوجه روشن اندیشان و فرهنگ دوستان متعهد این ولایت میباشد، تا پیشتاز عرصه فرهنگ و جامعه باشند. اما روشنفکران این ولایت به مرض سکوت مبتلا شده اند و فریاد زدن را که بخش از زندگی شان است فراموش نموده اند.

دریغ واقعی زمانی است که روشن اندیشان نیز به توطئه سکوت تن در دهند و خود شان به گوشه ای از غار های مرطوب خود ساخته پناه برده ، مردم و جامعه را فراموش کنند و فرصت را به زنگیان مست قدرت طلب بدهند تا ریشه سیاست ، فرهنگ و جامعه را از بیخ بخشکانند. و مردم عشق ، خرد و آرمانهای خود را در پای قدرت قربانی کنند و هر روز شکاف های قومی تحت عنوان دفاع از حیثیت قوم بزرگ شده برود. چون بقای فرصت طلبان در هیاهو و درگیری های قومی است. در نتیجه به اطمینان گفته می توانم که سکوت امروز غزنویان در قبال این بی عدالتی ها ، ناهنجاری ها و واقعیت های تلخ روزگار مان جفای نابخشودنی در حق نسل بعدی است و آنان ما را بخاطر این سکوت ننگین و شرم آور هرگز نخواهند بخشید.


محمد حامد " همتی " اسد سال 1394

نظرات 1 + ارسال نظر
غریبه چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:11 ب.ظ

یکی از دلایلی که از افعان ها بدم میاد و ازشون دوری می کنم خارج از تاریخچه گذشته شون ظلم و ستم ناروایی ست که نسبت به زنانشان روا می کنند و شدیدا مورد نفرت من هستند. بیچاره زنانشان در پوششهای بلند و هزاران پارچه پیچیده می شوند انگار که اصلا وجود ندارند. من اگر مرد بودم شرمم می آمد بگویم افغان هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد